corporate-image

אחריות תאגידית

מחקרים פרו בונו

משב מעניקה מזמנה ומשאביה לטובת ביצוע מחקרים מעצבים מלווים פרו בונו לארגונים חברתיים שונים ולמטרות חברתיות מגוונות.

2023

מחקר המשך לעמותת קול הנוער.
תיאטרון הנוער על שם אתי הילסום הוא ארגון ללא מטרות רווח שמטרתו לספק מרחב מוגן לבני נוער משכבות מוחלשות, בערים משותפות, תוך מימוש אהבתם לתיאטרון וקבלת מענה נפשי, פיזי ואינטלקטואלי במציאות שלא תמיד מאפשרת זאת. התיאטרון פועל בערים המשותפות יפו ורמלה: בקריית החינוך בלב ליבה של יפו ובמקלט בשכונת וייצמן ברמלה.
אנסמבל התיאטרון מהווה בית חם עבור בני ובנות הנוער.

2022

בשנת 2022 בחרנו לתת באהבה שעות ייעוץ פרו בונו למגוון רחב של עמותות ומיזמים חברתיים במטרה לעזור כמיטב יכולתינו לכמה שיותר פונים.
במקביל, יצרנו סדרת סרטונים יישומיים שפתוחה לקהל הרחב ומטרתה לסייע ליזמים חברתיים ומנהלי עמותות בתחום ההערכה והמדידה לפעילותם.

2020-2021

מתרגשים לשתף כי בימים אלה הגשנו את הדוח המסכם במחקר המעצב מלווה לעמותת ״פלטפורמא״ – מאלימות לאמנות – תיאטרון מקצועי ראשון מסוגו בישראל, הפועל לפי מודל חדשני לביטוי, מחאה, שייכות ויצירת שינוי אמיתי לנשים נפגעות אלימות (מינית, מילולית, פיסית, כלכלית ונפשית). מדובר במחקר פרו בונו מרכזי שלנו לשנת 2020-2021 אשר כלל הן מחקר כמותי והן מחקר איכותני.
מהמחקר עולה כי לפעילות של עמותת פלטפורמא השפעה ניכרת על נשים נפגעות אלימות המשתתפות בתיאטרון, כאשר הפעילות בעמותה מסייעת להן ליצור שינוי משמעותי בחייהן. עוד עלה במחקר שהעמותה הצליחה לעורר מודעות בחברה לנושא הכאוב של אלימות כלפי נשים.
אנחנו רוצים להודות לדנה, קרן ולכל המשתתפות המדהימות שלקחו חלק במחקר.
ממליצים בחום לעקוב אחר פעילות העמותה המיוחדת והחשובה הזו. https://ptn.co.il

platforma2מחקר פרו בונו נוסף שזכינו לערוך בשנים אלה היה עבור 'אנסמבל קול הנוער' – תיאטרון הנוער הישראלי של אתי הילסום, ארגון ללא מטרות רווח שמטרתו לספק חלל מוגן לבני נוער משכבות מוחלשות, בו הם יכולים לממש את אהבתם לתיאטרון. המחקר הראה כי התכנית תרמה בכל אחד מן התחומים שנמדדו: תמיכה חברתית, דימוי וערך עצמי, תחושת מסוגלות, משמעות ושמחה בחיים ולימודים. זאת ועוד, 60% מבין צרכני האלכוהול ציינו כי בעקבות התוכנית הם הפסיקו או הפחיתו בשתיית אלכוהול, 33% מן המעשנים דיווחו כי הם הפחיתו את כמות הסיגריות בעקבות התוכנית ו- 60% מבין צרכני הסמים הקלים ציינו כי בעקבות התוכנית הם הפסיקו או הפחיתו את השימוש בסמים קלים. מוזמנים/ות להיכנס ולקרוא במצגת המסכמת.

ועמותה נוספת שזכינו לסייע לה במחקר היא עמותת מצמיחים, עמותה הפועלת מזה כעשור לפיתוח, יישום והטמעת כלים חדשניים להפחתת האלימות והניכור במערכת החינוך בישראל. העמותה פועלת באמצעות סדנאות כיתתיות והשתלמויות מורות ברחבי הארץ (עם דגש על ילדים ונוער בסיכון ובפריפריה). מוזמנים/ות לקרוא על המחקר במצגת שערכנו עבורם.

2019

כפתיח משמח לשנת 2019 בחרנו ללוות במחקר בהשתתפות עצמית את התכנית החברתית 'תופסים כיוון'. התכנית מבקשת לקדם שוויון הזדמנויות בתעסוקה לאקדמאים והנדסאים צעירים מצטיינים מהפריפריה מתוך אמונה כי זהו מפתח לשינוי חברתי-כלכלי המסייע לצמיחתה וחוסנה של החברה הישראלית. לפרטים נוספים על התכנית ועל עשייתה החשובה, מוזמנים/ות להיכנס לאתר התכנית.

50820549_1966135240175617_8623122001864687616_n

2018

המחקרים המרכזיים לשנת 2018 נעשו עבור עמותת נבט, המספקת סנדוויצ'ים מזינים לילדים הזקוקים לכך, ועמותת כדורגל לחסרי בית.

במסגרת הליווי לעמותת נבט:
א. הצגנו תמונת מצב מהימנה לגבי שכיחות התופעה (של ילדים הבאים ללא ארוחת בוקר) בישראל [עד היום לא היה מידע מבוסס בנושא]
ב. בחנו את האימפקט – את השינוי שהעמותה והתכנית מייצרים ואת המשמעויות עבור הילדים, החברה והמדינה (ROI)
ג. ביצענו סקירת ספרות על חשיבות ארוחת הבוקר לתפקודים קוגניטיביים אצל ילדים ובכלל

"יוסי, פולינה, לירית וכל הצוות הנפלא של משב, תודה גדולה! אין מספיק מילים להביע את הערכתנו הרבה על התרומה שלכם. המחקר שביצעתם עבורנו מהווה ויהווה אסמכתא לפעילות שלנו מול כל בעלי העניין והופך אותנו לארגון רציני עם נתונים מוכחים. תודה על הסבלנות, המקצועיות, האכפתיות והחיוך. כמה כייף שזכינו להכיר. מרותם וכל הצוות כאן בנבט".
(רותם יוסף, מנכ"לית נבט).

לעמוד התרומה של עמותת נבט

OMR_7015

במסגרת הליווי לעמותת כדורגל לחסרי בית ביצענו מחקר משולב, כמותי ואיכותני.

 "לאורך הפעילות שלנו אנחנו פוגשים לא מעט אנשי ונשות מקצוע שתורמים מזמנם ומהידע העשיר שלהם לטובת העמותה. הפעם אנחנו רוצים לומר תודה רבה לחברת משב מחקר יישומי על כתיבה ועריכה של מצגת הערכה ומדידה עבור העמותה ללא כל תמורה. הצוות עשה עבודה מדהימה ופרט את העבודה הקשה שלנו לנתונים מרגשים שנותנים לנו המון כוח להמשיך. הציטוטים כאן למטה, הם רק חלק קטן ממשפטים שנאמרו ע"י חברי קבוצות הכדורגל שלנו במסגרת המחקר וזה בשבילנו, שווה הכל". (עומרי ואסף, מנהלי העמותה).

כדורגל לחסרי בית

לעמוד התרומה של עמותת כדורגל לחסרי בית

2016-2017

המחקר המרכזי שבוצע ב 2016-2017 היה עבור תכנית 'חינוך לשיוויון מגדרי' במעונות היום של ויצו.

"תודה גדולה על המחווה העצומה שהענקתם ל"מרכז נאורה" סניף ויצו ירושלים לתכנית "חינוך לשוויון מגדרי בגיל הרך".
מבטיחות ומחויבות לעשות את המיטב והמרב לקידום ממצאי המחקר למעגלי השפעה רחבים ככל שנוכל.
זו זכות גדולה להכיר אתכם – צוות המחקר של חברת משב התורם ממשאביו לתכניות ופרויקטים חברתיים".
רונית פרט, יו"ר האגף למעמד האישה, ויצו ירושלים.

במקביל למחקר זה ליוותה משב גם את עמותת אח בוגר אחות בוגרת בהערכה ובמדידה.

בנוסף, בשנת 2016 תמכה חברת משב בקיום סדנא בינלאומית בנושא אהבה וזמן, מטעם האגודה הפילוסופית האירופית לחקר הרגשות בשיתוף עם קרן ליאון צ'רני, מיזם "אוצרות הגליל" ואוניברסיטת חיפה.

הבנת הרגשות בכלל והאהבה הרומנטית בפרט נעשתה מרכזית יותר במחקר המדעי ובתשומת הלב הציבורית בארץ ובעולם. בסדנא השתתפו כעשרים חוקרים מובילים בתחום הרגשות והאהבה באירופה ובעולם, והיא התקיימה באווירה ייחודית באחוזת אסיינדה שבגליל, מתוך מטרה לעודד תיירות מקומית ועולמית לגליל.

להלן לינק לפאנל הפתיחה של הסדנא שעסק באחת מן השאלות המרכזיות לדעתנו בחייו של אדם: "האם אהבה יכולה להמשך לאורך זמן?". את הפאנל הנחתה אושרת קוטלר הנפלאה והשתתפו בו פרופ' אהרון בן זאב, פרופ' משה אלמגור ("בטבעת זו") ופרופ' אנגליקה קרבס.

בקשות למחקר מעצב מלווה פרו בונו לשנת 2023 ניתן לשלוח למנהלת האחריות התאגידית שלנו במייל:
liritg@mashav-research.com.

תרומה לקהילת החוקרים והסטודנטים בישראל

תרומה לקהילת החוקרים והסטודנטים בישראל

ארגז כלים בסטטיסטיקה ושיטות מחקר המכוון להקלה על חוויית הלימוד, העמקת ההבנה ושיפור תוצרי המחקר של סטודנטים וחוקרים בישראל

Start typing and press Enter to search

דילוג לתוכן